Rabu, 26 Oktober 2011

Aku jatuh cinta yA Allah



kenapa ada perasaan cam ini?yA Allah bantulah hambamu ini,sebelum ini memang aku ok,kenapa ni,semacam je bila bertemu mamat ni,tenang wajahnya,berkarisma gayanya,baik akhlaknya,kaya bolehlah,rajin,suka tolong aku,huh!asta'firullah..kenpa die pandang aku..adakah die suka kat aku jugak?kenapa selalu bertembung?adakah ini takdirmu ya Allah?..ok2 jangan layan,cinta Allah dulu,tiba2 eii die satu kelas pula,ya Allah! peliharalah hambamu ini..kawan pula asyik menyakat,walau tidak suka macam rase lainlah..ok tundukan pandangan..ehem2 jaga IMAN..

pada suatu hari yang indah..tit2
eh sms budak ni..
sori gangu enti dah siap latihan maqal?+____+

tit2
assalamualaikm,he2
dah,knpa?=)

tit2
ooo baguslah sje tya..

ish2 budak ni kenapa?adakah kita suka kat aku gak?aaarr bahagianya..

tit2



‎''Sesungguhnya amalan yang paling sulit ada EMPAT
macam iaitu:
1. Memberi maaf pada waktu marah
2. Suka memberi pada waktu susah
3. Menjauhi yang haram pada waktu sunyi
... 4. Mengatakan yang hak kepada orang yang ditakuti
atau kepada orang yang diharapkan sesuatu darinya.
 (Saidina Ali bin Abi Talib)

bagusnya bagi tazkeerah..
sejak itu hidupku menjadi bz..he3 bahagia ada orang amik berat,beruntungnya..=)..segalanya dia..saling mengingatkan,kejutkan aku bangun,bagusnya calon suami soleh..tapi sekarang ni lagi seronok ha3 sehingga aku x pegi musolla,soalt kat bilik jelah..senang skit,takut dia sms or call senang nk balas..hari2 call bangunkan..so sweet
 tapi hati rase kosong,ya ALlah kasihanilah aku,kenapa rase lain sangat,tapo xpelah couple pun..opss x rasmi pun x dibincangkan..eh jadi apa status kami erk?
suatu hari..kenapa rase x tenang,kenapa erk..kwan pun macam lain dengan aku..xpelah die ada..=)
sehinggalah berita tentang kami..hebah diperkatakan..malunyer..eei sapa yang sebarkan ni..

suatu hari yang penuh dengan keinsafan aku mndapat surat layang 
''ukhti cinta  itu fitrah,suci jangan cemarinya..ukhti ana sayang ukh,tpi mungkin kita sama2 diuji Allah..ent dengan CINTA  sang ADAM,ana pula bagaimana nak menyelamatkan ukt..enti kalam ini bukan  mengatakn cinta itu HARAM,bukan melarang ukh untk terus merasai nikmat cinta ini..tapi ukh bukalah matamu muhasabahlah diri,kalo dulu engkau selalu menasihatiku,tapi kini bagaimana keadaan dirimu,cinta mnjadikan kita buta,lupa segalanya,ukh bukan aku ingin mengatakn engkau hipokrit,cakap tidak serupa bikin,tapi sekadar ingin menyelamatkanmu dari bencana ini,muhasabah ukh,lihat gambarmu,berpegangan..berduaan,ukh apa ni ukh,kita bakal mahasiswa islam,pemuda pembangun ummah,dimana prinsip2 yang sama2 kita pegang dulu?apa alasanmu ukh berdakwah?matlamat tidak menghalalkan cara ukh,apa dia soleh?ukh kenapa denganmu berwudulah tenangkan dirimu,kalu dia soleh,berjanggut bermisai,muka putih berseri..adakah ini tanda2 lelaki soleh yang berani memegangmu,engkau tahu sahaja sendiri adakah ia mendapat pahala?bersms,call anak dara orang macam dah kahwin..
masa tu hatiku rasa lain sangat,ya Allah syukran ya Allah kerna menyedarkan hambamu ni...

2 ulasan:

  1. fuhh! terbaik dan terlayan! syukran.penuh dengan ilmu!

    BalasPadam
  2. melakar jiwa agar mengalir nurILAHI..

    BalasPadam