Ahad, 10 Mac 2013

ujian yang menyedarkan 'solehahkah'


bismillah..assalamualikm wbt..


uijian pertama
air yang dicincang tidak akan putusalahmdulilah dikurniakan adik beradik yang ramai....=) =____= ++_____++baru2 ni ada ujian hidup yang begitu menyedarkan driku sebagai seorang yang bercita2 mnjadi wanita solehah...=) sbaik2 perhiasan dunia.....agak down jugaklah...menitis air mata.....huhhu alhamdulilah atas sokongan kakanda tercinta bagun kembali....



ya Allah tuhanku tetapkanlah hati ini dijalanmu hambamu ini alpa dengan ujian duniamu (baru aku tau dunia ni memang bahaya huhu lagi di KL ni) ishk3 jganlah engkau palingkan hati2 kami dari jalanmu...
ya Allah ya rahman aku sangat menyayangi umiabahku, adik beradiku dan familiku satukanlah hati kami di jalanmu...kami berlindung denganmu dari berbalah di hari pmbalasan kelak amin
alhamdulilah...segala puji bagi Allah...

ujian kedua

wanita solehah sekitar bulan 8  tahun lepas ebelum masuk um sebagai freshi =) +++))...aku keluar bershoping dengan adiku afiqah nak beli barang persiapan,kami pergi naik lrt..turun di masjid jamek...jalan2 macam2lah..tapi apa yang x dapatku lupakan satu peristiwa aku ditipu hidup2 -____-...tapi ujian Allah ini memberi pengajaran yang besar dalm diri sebagai hambanya...pernah satu ketika hati ini terdetik bila mendengar perempuan ini x elok jalan sorang2...dalam hati  " eleh  boleh je tapi kena pandai2 kalu tidak susahlah''...bkn apa kadng memang xde orang nak temankan kita kesana kemari sume memang ada hal masing2....huhu tajdid niat balik  


dipendekkan cerita aku ini menjadi mangsa tipu oleh syarikat c_____m f___ dalam hati memang dah agak xkanlah dapat barang tuuu free tapi saje nk testing....ya Allah beberapa bulan kemudian smpailah surat hahaha kena bayar hahha nak menangis pun x guna masa 2 barulah diri ini sedar (alhmdulilah famili xtau sape y knal jagn gtau huhu)....mgkin aku ini telah mempelekehkan fitrah yang Allah tetapkan untuk wanita muslimah


pengajaran bintusyed
+kalu terpaksa keluar sorang jagan lupe amalkan doa masuk pasar or pusat beli belah biasalah tempat2 camni memang syaitan suka...

 لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِيْ وَ يُمِيْتُ وَ هُوَ حَيٌّ لاَ يَمُوْتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ

“Tidak ada Tuhan yang berhak disembah selain Allah, Yang Maha Esa, tiada sekutu bagiNya. BagiNya kerajaan, bagiNya segala pujian. Dialah Yang Menghidupkan dan Yang Mematikan. Dialah Yang Hidup, tidak akan mati. Di tanganNya kebaikan. Dialah Yang Mahakuasa atas segala sesuatu.”





بِاسْمِ اللهِ , اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ خَيْرَ هَذِهِ السُّوْقِ وَ خَيْرَ مَا فِيْهَا , وَ أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّهَا وَ شَرِّ مَا فِيْهَا , اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُ بِكَ أَنْ أُصِيْبَ فِيْهَا يَمِيْناً فَاجِرَةً أَوْ صَفْقَةً خاَسِرَةً



“Dengan nama Allah. Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu kebaikan pasar ini dan kebaikan apa yanga terdapat di dalamnya. Dan aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan pasar ini dan kejahatan apa yang ada di dalamnya. Ya Allah, sesungguhnya aku memohon perlindungan kepada-Mu dari aku mendapat sumpah palsu dan hasil yang merugi.”\


+nak beli apa2 pastikan tanya pendapat orang yang lebih arif+doa supaya Allah bagi teman hehee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan